مصرف 3 فنجان از این نوشیدنی از ابتلای زنان به آلزایمر جلوگیری میکند

افرادی که سه فنجان قهوه یا بیشتر در روز مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که یک فنجان قهوه می‌نوشند با گذشت زمان حافظه بهتری دارند.

زنان بالای ۸۰ سال اگر روزی سه فنجان یا بیشتر قهوه بنوشند، ۷۰ درصد کمتر به زوال عقل مبتلا می‌شوند.

افراد بالای ۶۵ سال در صورت نوشیدن سه فنجان قهوه یا بیشتر، خطر ۳۰ درصد کاهش را مشاهده خواهند کرد.

این مطالعه شامل ۷۰۱۷ نفر بود که به مدت چهار سال تحت نظر بودند. عملکرد شناختی آنان به همراه مصرف کافئین مورد آزمایش قرار گرفت.

اثر محافظتی در برابر از دست دادن حافظه تنها در زنان این مطالعه مشاهده شد.

دکتر کارن ریچی، محقق ارشد این تحقیق گفت: خانم‌ها ممکن است نسبت به اثرات کافئین حساس‌تر باشند. بدن آنان ممکن است واکنش متفاوتی به محرک نشان دهد، یا ممکن است کافئین را به‌طور متفاوتی متابولیسم کند.

البته نتایج مطالعات دیگر  اثرات محافظت‌کننده عصبی در مردان را نشان داده‌اند.

دکتر کارن ریچی هشدار داد: در حالی که ما ایده هایی در مورد نحوه عملکرد بیولوژیکی آن داریم، قبل از اینکه بتوانیم شروع به ترویج مصرف کافئین به‌عنوان راهی برای کاهش زوال شناختی کنیم، باید درک بهتری از تاثیر کافئین بر مغز داشته باشیم.

اما نتایج جالب هستند؛ استفاده از کافئین در حال حاضر گسترده و عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر درمان‌ها برای زوال شناختی نشان داده است و برای تاثیر مفید مقدار نسبتا کمی نیاز است.

در حالی که به نظر می‌رسید قهوه دارای یک اثر محافظت‌کننده عصبی است، نرخ زوال عقل در افرادی که قهوه مصرف می‌کردند با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند یکسان بود.

این مورد نشان می‌دهد که کافئین ممکن است به تاخیر انداختن زوال عقل به جای جلوگیری از آن کمک کند.

ما واقعا به مطالعه طولانی‌تری نیاز داریم تا ببینیم آیا کافئین از زوال عقل جلوگیری می‌کند یا خیر. ممکن است کافئین به جای جلوگیری، روند زوال عقل را آهسته کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *