دکتر سیدعبدالوهاب درهمی

دکتر سیدعبدالوهاب درهمی آذرماه 1311 در مشهد مقدس به دنیا آمد. وی نوه مرحوم آیت الله میرزا ابوالقاسم معین الغربا از مراجع بزرگ تشیع در دوره قاجار بود که این امر ارتباط و شناخت بیشتر و عمیق تر ایشان را با معارف اسلامی فراهم کرد.
?دکتر درهمی پس از طی تحصیلات مقدماتی در سال 1329 وارد دانشکده پزشکی مشهد شد و با علاقه فراوان به تحصیل در رشته پزشکی پرداخت اما در سال 1332 و به دلیل اشتیاق ایشان به فراگیری علوم اسلامی، رشته پزشکی را رها و به عنوان یک طلبه وارد مدرسه علمیه نواب شد. وی تا سال 1337 در حوزه علمیه با جدیدت تمام به یادگیری علوم اسلامی و تهذیب نفس پرداخت و در سال 1338 مجددا به دانشکده پزشکی مشهد بازگشت و به تحصیل در این رشته ادامه داد.
دکتر درهمی تحصیل در رشته پزشکی را تا اخذ درجه دکترای تخصصی پاتولوژی در دانشگاه مشهد دنبال نمود و پس از آن به عنوان استاد پاتولوژی دانشکده پزشکی به تدریس اشتغال یافت.
?مرحوم دکتر سیدعبدالوهاب درهمی از سال 1370 به منظور خدمت بیشتر به شهروندان به ویژه اقشار کمتر برخوردار، به عنوان پاتولوژیست همکاری خود را با آزمایشگاه تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی مشهد آغاز کرد و این فعالیت ادامه یافت تا اینکه سر انجام در 20 فروردین 1390 در محل کارخود در آزمایشگاه این نهاد جان به جان آفرین تسلیم کرد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *