فواید برخی از غذاهای محبوب ۱

در حقیقت می دانیم که سالم غذا خوردن، خطر چاقی، بیماریهای قلبی عروقی و حتی انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد.
با این حال، درک این نکته که چه غذایی را جهت کدام فایده آن مصرف کنیم، ممکن است مشکل باشد. در ادامه چند غذای مغذی و محبوب به همراه فواید و خواص آنها آمده است:

  1. بادام: منبع غنی از ویتامین E، مس، منیزیم، پروتئین و اسیدهای چرب سالم و اشباع نشده است. مطالعات نشان داده است که بادام به طور بالقوه می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و به طولانی شدن عمر کمک کند.
  2. سیب: به دلیل ویژگی های چشمگیر تغذیه ای، از سیب گاهی به عنوان “nutritional powerhouses” یا منبع غنی تغذیه ای یاد می شود. سیب حاوی حدود ۱۴ درصد از نیاز روزانه ما به ویتامین C (یک آنتی اکسیدان قوی و طبیعی)، ویتامین های گروه B، فیبر رژیمی، فیتونوترینت ها (مواد مغذی با منشا گیاهی که به محافظت از بدن در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد کمک می کنند) و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است. مطالعات نشان داده است که خوردن سیب به طور بالقوه می تواند به جلوگیری از زوال عقل کمک کند و به علاوه خطر سکته و دیابت را کاهش دهد.
  3. موز: موز به طور طبیعی فاقد چربی، کلسترول و سدیم است و از نظر پتاسیم بسیار غنی است. از فواید دیگر موز برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد: کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان خون در کودکان و حمایت از سلامت قلب.
  4. سیب زمینی: امروزه سیب زمینی یکی از ارزان ترین محصولات در دنیا جهت تولید است و در تمام طول سال می تواند در دسترس باشد. از فواید سیب زمینی می توان به حفظ ساختار استخوان، حمایت از سلامت قلب، کاهش التهاب مزمن و جلوگیری از یبوست اشاره کرد.
  5. گوجه فرنگی: گوجه فرنگی به عنوان یک “ماده غذایی کاربردی” از بیماری های مزمن جلوگیری می کند و منبع غنی از ویتامین های A ، C و    اسید فولیک است. به علاوه حاوی طیف گسترده ای از مواد مغذی مفید و آنتی اکسیدان ها است.

منبع: By Joseph Nordqvist, www.medicalnewstoday.com, Sep 1, 2017

دکتر مریم شاهی   تاریخ: ۱۳۹۸/۵/۱۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =