رژیم غذایی و کاهش وزن در سالمندان

رژیم های کاهش وزن در افراد مسن اغلب منجر به کاهش تراکم استخوان و از دست رفتن حجم توده عضلانی در آنها می شود.  این کاهش ناخواسته در حجم عضلات و استخوان می تواند منجر به بروز مشکلات حرکتی و افزایش ریسک آسیب های مختلف در فرد شود. مطالعات جدید نشان داده است که افراد مسن می توانند با یک رژیم غذایی کم کالری و غنی از پروتئین، وزن خود را با حفظ حجم عضلات و تراکم استخوان، تنظیم کنند. افراد مسن باید از مصرف غذاهای پر کالری که مواد مغذی کمی دارند پرهیز نمایند. میوه ها، سبزیجات، غلات، گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات کم چرب، در رژیم غذایی سالمندان بسیار مفید است. از آنجایی که ممکن است بعضی افراد بیشتر از میزان مورد نیاز بدنشان غذا مصرف کنند، لازم است کنترل نسبی روی میزان غذای مصرفی خصوصا در افراد مسن وجود داشته باشند.

منبع: By Monica Beyer, www.medicalnewstoday.com, February 24, 2019

دکتر مریم شاهی   تاریخ: ۱۳۹۸/۱/۱۹

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 1 =